środa, 15 lutego 2012

Eliksir do skóry suchej i odwodnionej

Sucha, odwodniona skóra zimą to dla wielu z nas norma. Mrozy, suche powierze, wiatr, centralne ogrzewanie, zmiany temperatury to wszystko powoduje, że ze skóry paruje za dużo wody, płaszcz lipidowy staje się zbyt cienki, żeby chronić skórę. Niski poziom wilgoci powoduje, że jest ona ściągnięta, podatna na szkodliwe działanie detergentów, łuszczy się, w konsekwencji szybciej się starzeje. Problem odwodnienia może dotyczyć także skóry tłustej, trądzikowej, ale w tym przypadku jest to zazwyczaj okresowe. Taka skóra potrzebuje wyjątkowej pielęgnacji opartej na wysoko skoncentrowanych składnikach. Musimy pamiętać o kilku zasadach:

Źródło: http://www.babyprzykawie.pl/styl/urodowe_manewry/sucha_skora_zimowa_pora.html

1. Kremy to podstawa pielęgnacji suchej skóry. Musimy ją nawilżać nawet kilka razy dziennie dobierając kosmetyk odpowiednio do naszego problemu. Wczoraj, przerażona szorstkością i suchością swojego czoła skomponowałam eliksir do twarzy z półproduktów:
- pół łyżeczki bazy kremowej, może być delikatny sklepowy krem
- kropla D-panthenolu
- kropla elastyny
- 3 krople koncentratu zatęzonego 10x 
- 2 krople oleju z pestek śliwki (może być inny, np. lniany, winogronowy)
Wszystko dokładnie zmieszałam i posmarowałam tym oczyszczoną twarz wykonując delikatny masaż. Skóra bardzo szybko wchłonęła, "wypiła" ten specyfik. Zabieg ten zastosowałam na noc i obudziłam się zachwycona efektem! :) Na czole widać było tylko pojedyncze suche skórki. Nałożyłam eliksir jako bazę pod makijaż i fluid nie podkreślił ani jednej suchej skórki :) Dzisiaj moja skóra jest wyraźnie ukojona, gładka, drobne zmarszczki zniknęły. Polecam wypróbować mój eliksir :)
2. Twarz myjemy letnią, nigdy zimną ani gorącą wodą, ponieważ to może ją podrażnić. Ograniczmy mycie wodą, stosujmy raczej toniki.
3. Pamiętajmy o dokładnym wieczornym demakijażu całej twarzy, skóra musi odpocząć od kolorowych kosmetyków.
4. Peeling to dobry sposób na pozbycie się martwych komórek, ale wybierzmy ten drobnoziarnisty i używajmy się częściej niż raz w tygodniu.
5. Nie wycieramy twarzy trąc ją ręcznikiem, bo to powoduje podrażnienia.
6. Wybierajmy kosmetyki delikatne, przeznaczone specjalnie dla skóry suchei lub odwodnionej, unikajmy tych z alkoholem i silnymi detergentami.
7. Wychodząc z domu stosujmy krem z filtrem. Nawet zimą promieniowanie słoneczne jest szkodliwe dla naszej skóry.
8. Starajmy się pić 2 litry wody dziennie, aby nawilżyć skórę od wewnątrz.

Jak Wy sobie radzicie z suchą skórą?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz